ahvenenmaa
ahvenenmaa
...mikä juttu tääs siis on...siis tää åland? kuningaskunta Suomen vesialueella? Mielletään EU:n ulkopuolikseksi kauppa-alueeksi, ts. alv-vapaa. Kuitenki siel on joku Pohjois-Korean sotilastukikohta...lil'kim-jong-il-kim-wilde suunnittelee sinne uutta huvipuistoa? niin ja kaikki kannustaa ruotsalaisii eyroviisuis?
Administratoor, voitasko tehä syysretki tuohon kauniiseen saarivaltakuntaan? Retken teemana: meno- ja tulomatkalla ei saa puhua kun ruotsia ja siel perillä ollessa bara suomea! Selviytymisreissu, eller hur! Miten tilata pyttipannuannos frorssan abc:ltä ruotsiks och hur maarianhaminas saa selvitettyä, mistä voi köpas juhannussalon med suomalaisilla färger koristeltuna?
Administratoor, voitasko tehä syysretki tuohon kauniiseen saarivaltakuntaan? Retken teemana: meno- ja tulomatkalla ei saa puhua kun ruotsia ja siel perillä ollessa bara suomea! Selviytymisreissu, eller hur! Miten tilata pyttipannuannos frorssan abc:ltä ruotsiks och hur maarianhaminas saa selvitettyä, mistä voi köpas juhannussalon med suomalaisilla färger koristeltuna?
"I have a God-given talent. I got it from my dad."
-Julian Wakefield, Missouri basketball player
"Jos aika on aika, niin aika on aika!"
- kärttyisä katsoja teatteriesityksen viivästyessä Anjalankoskella 30.3.2008
Lähde till Åland! Till Åland! Lähde till Åland!
Uuuuiiii Lähde heti Åålandiin! / Kom strax till Åland ny!
Och här är mycke' kivaa Fingävlar inte vaivaa!
Om finspråket vaikeeta on stig om laivaan!
Och kom till Åland! Till Åland! Kom ny till Åland!
Här aina solen skiner, ei regnaa engelska kuula!
Vi har lisänneet Englands färeihin Sveriges gula!
Och vi har autonomia och också laivoja monia!
Här är bättre talande kakofonia!
Uuuuiiii Lähde heti Åålandiin!
Och här är mycke' kivaa Fingävlar inte vaivaa!
Om finspråket vaikeeta on stig om laivaan!
Och kom till Åland! Till Åland! Kom ny till Åland!
Här aina solen skiner, ei regnaa engelska kuula!
Vi har lisänneet Englands färeihin Sveriges gula!
Och vi har autonomia och också laivoja monia!
Här är bättre talande kakofonia!
Uuuuiiii Lähde heti Åålandiin!
Juon alkoholia vain sen verran että sosiaaliset esteet poistuvat. Kuten puhekyky ja tajunta.
- Lehmusmehtä
- Gurrjäsen
Kunnioitetaan sen verran natiiveja ja heidän paikallisherkkujaan, että forssan ABC:lta tilataan kyllä maksalaatikot (minulla rusinoilla) kivoista kimaltelevista kertakäyttövuoista nautittuna...
Toinen riskitekijä on siinä suamenkielen käytössä Oolalaalannissa. Olen itse yrittänyt joskus tilata oluen Porvoossa, jano tuli, helpotti vasta Kotkassa...
Vi har en stor kyrka i Borgå ja sillee....
Toinen riskitekijä on siinä suamenkielen käytössä Oolalaalannissa. Olen itse yrittänyt joskus tilata oluen Porvoossa, jano tuli, helpotti vasta Kotkassa...
Vi har en stor kyrka i Borgå ja sillee....
Kun Markku puhuu, kivet on hiljaa ja kuuntelee!
Men kollar ni se riivattu kiharainen ropelliselkä...Karlsson på taket....eller vad var det?
Lapsuuden angsti ja pelko! Huomio! Astrid Tuuurs, 70-luvulla syntyneiden ihmislasten naapureiden ja naapurikielen rakkauden laatu ei niinkään johdu pakkoruotsista vaan tästä....
http://www.roligaklipp.se/karlsson-paa- ... ,4693.html
Lapsuuden angsti ja pelko! Huomio! Astrid Tuuurs, 70-luvulla syntyneiden ihmislasten naapureiden ja naapurikielen rakkauden laatu ei niinkään johdu pakkoruotsista vaan tästä....
http://www.roligaklipp.se/karlsson-paa- ... ,4693.html
Mumma... Wow, Siä saavuit, sori että olet joutunut odottamaan vastausta näin kauan, on varmaan silmät puuduksissa.
Jaa'a ajatus on kyllä mykkebra, joten miä nostan tangon pystyyn ja hinaan sinne pikku lipun kärkeen osoittamaan suuntaa affenanmaalle. Kaiken lisäksi se näyttää hyvältä, minä tykkään, katselen sitä usein, välillä television välityksellä.
Ruåttii miä en kyllä puhu, siis kun en pysty, kun en osaa, paitsi tietysti pakkoruotsin verran, var är min strumppor?
Jaa'a ajatus on kyllä mykkebra, joten miä nostan tangon pystyyn ja hinaan sinne pikku lipun kärkeen osoittamaan suuntaa affenanmaalle. Kaiken lisäksi se näyttää hyvältä, minä tykkään, katselen sitä usein, välillä television välityksellä.
Ruåttii miä en kyllä puhu, siis kun en pysty, kun en osaa, paitsi tietysti pakkoruotsin verran, var är min strumppor?
Ei yksi mies sotaa kaipaa...
...öö..onks tää taas min kaksmielinen korva kun kattoo asiaa...mut siis, mitä siä kattelet television välityksellä? 

tanko-lippu-nuppi?
Hejsån flickor und pojken!
Päätin yrittää olla parempi ihminen
(=vähentää syyllisyyden pistoa rinnassain)
ja päivittää itseni tänne joukkoon jettekivaan!
Pitääpä sanoa että tuli tästä tankokeskustelusta mieleen,
että jos onkin käynit niin että..?
NNNNUPPI NUPPI LIPPUTANGON NUPPI LAHTISEN PÄÄHÄN PUUUUTOSI!
voi härreguud..sori.
minkii ruattin opiskelut kait alkaa piakkoin,("tarvetta" onkin) ni miä lähen sit kans affenenmaille! (kalaan?)
-enkä luonnollisesti puhu siellä ruotsia..
Ja Lehmusmettälle osanotot, olen kokenut bårgoossa samankaltaisia turhautumisen hetkiä..
Päätin yrittää olla parempi ihminen
(=vähentää syyllisyyden pistoa rinnassain)
ja päivittää itseni tänne joukkoon jettekivaan!
Pitääpä sanoa että tuli tästä tankokeskustelusta mieleen,
että jos onkin käynit niin että..?
NNNNUPPI NUPPI LIPPUTANGON NUPPI LAHTISEN PÄÄHÄN PUUUUTOSI!
voi härreguud..sori.
minkii ruattin opiskelut kait alkaa piakkoin,("tarvetta" onkin) ni miä lähen sit kans affenenmaille! (kalaan?)
-enkä luonnollisesti puhu siellä ruotsia..
Ja Lehmusmettälle osanotot, olen kokenut bårgoossa samankaltaisia turhautumisen hetkiä..
- Kuka tästä kaikesta vastaa? Kuka vie mut töihin ja syöttää pastaa? -
Hehei!
Meiän Savon kirjeenvaihtajakin on palannut lautasen ääreen, vot tokkiisa myö voijjaan rupatella ihan niiko immeiset täst lähe!
Junailijan pilli ilimoo jo viilsi... :pukeleft: ..ilimoo jo viilsi, rautakylkikukko kiskoilla kiisi, lentävä kalakukko.
Administratoor...en pongannu sellast viheltävää hymiötä tohon biisin vislauskohtaan. Piti sitten käyttää tot pukli-versiota.
Meiän Savon kirjeenvaihtajakin on palannut lautasen ääreen, vot tokkiisa myö voijjaan rupatella ihan niiko immeiset täst lähe!
Junailijan pilli ilimoo jo viilsi... :pukeleft: ..ilimoo jo viilsi, rautakylkikukko kiskoilla kiisi, lentävä kalakukko.
Administratoor...en pongannu sellast viheltävää hymiötä tohon biisin vislauskohtaan. Piti sitten käyttää tot pukli-versiota.
- Lehmusmehtä
- Gurrjäsen
Olipa hjulppea setti perjantaina, eipä ole tainnut aiemmin hävettää rojauksen jälkeen (toki häpesin omasta puolestani vain). Onneksi sentään itsellä oli työpaikka tallella, toisin kuin yleisöllä?
?
?
?
? Onneksi olivat hyvin kasvatettuja niin osasivat taputtaa kohteliaasti kun päästimme heidät piinasta...

totta puhut Timo...ol kyl vaimea lopetus rojauksen keikkailuvuodelle 2008
....mikä siinä onki, että kapulamikki on yhtä kiihottava ja inspiroiva esine improtessa kuin on liitutaulu kynnen alla...
ja tuli sitte häpästyä Tuntematon sotilas samaan hintaan.!?! Why me!
Perjantain muisto on kuin kostea Vileda silmäluomella..
Kuten Rämä joskus sai lavalla todeta..."Nyt minä tiedän, mitä minä teen. Minä tapan itseni..sitten ei tarvitse tehdä enää mitään"

ja tuli sitte häpästyä Tuntematon sotilas samaan hintaan.!?! Why me!
Perjantain muisto on kuin kostea Vileda silmäluomella..
Kuten Rämä joskus sai lavalla todeta..."Nyt minä tiedän, mitä minä teen. Minä tapan itseni..sitten ei tarvitse tehdä enää mitään"
Eipäs nyt olla niin kriittisiä, hyvinhän se meni. Mie tykkäsin. Nimittäin takahuoneessa nautitusta lasagnesta. No, oli se keikkakin parempi ku huono. Ei kyllä ollut yleisölläkään parhaat mahdolliset lähtökohdat viihtyisään illanviettoon.
Juon alkoholia vain sen verran että sosiaaliset esteet poistuvat. Kuten puhekyky ja tajunta.
- Lehmusmehtä
- Gurrjäsen
Täytyypä tunnustaa että siinä on Hal-sedän sanomassa niin syväluotaavaa viisautta että ei voi kun myötäillä hiljaa hymisten... Kyllä on mies Frankin lihaisan rakkauden ansainnut... :notworthy:
Noista muistojen jo kultaamista mulkoilemisista oli ihan tosi elämän hyötyä tänä kesänä. Sitä kun pokerilla yritti leffaa vuokrata vaimon nimiin ärrältä, niin yllätyksekseni myyjä totesi; "sie olet yks niistä joka puhuu ihan toista kuin ajattelee, kyl mie sinut tunnen." Ja dvd irtosi sen kummemmin henkilöpapereita esittelemättä (kyl on hianoo olla tämmöttinen paikallinen suuruus, köyhän miehen Danny, josta lauloi Johanneksen Dynamon edesmennyt valmentaja Gösta).
Noista muistojen jo kultaamista mulkoilemisista oli ihan tosi elämän hyötyä tänä kesänä. Sitä kun pokerilla yritti leffaa vuokrata vaimon nimiin ärrältä, niin yllätyksekseni myyjä totesi; "sie olet yks niistä joka puhuu ihan toista kuin ajattelee, kyl mie sinut tunnen." Ja dvd irtosi sen kummemmin henkilöpapereita esittelemättä (kyl on hianoo olla tämmöttinen paikallinen suuruus, köyhän miehen Danny, josta lauloi Johanneksen Dynamon edesmennyt valmentaja Gösta).