Moore on sitten onnistunut tekemään varsin nasevia dokkareita kotimaastaan. Jos vain nuo molemmat dokkarit sais jostain näkymään, olisin suunnattoman kiinnostunut.
Oli varsin raaka juttu se ampumisvälikohtaus, josta Columbine-dokkari kertoo. Tosin varsin järkkyä on kuulla, että samantapainen dragedia muhi naapurimaassamme Ruotsissa - uutiset kertoivat, että eräät koululaiset olivat suunnitelleet iskua omaan kouluunsa mm. asettamalla pommeja koulun kellariin. Onneksi poliisit saivat asiasta ajoissa vihiä ja kykenivät esämään tapahtuneen. Tulee mieleen Henning Mankellin analyysit kotimaansa asioista...
En tiä, mut mulla vaan jotenkin ei ole kovaa hinkua tuonne uudelle mantereelle - tämän vanhan mantereen kulttuurihistoria ja elämä kiinnostaa minua huomattavasti enemmän.

Esim. matkustelumielessä ei veri vedä rapakon taakse vaan enempi keskieuroopan suuntaan. Olin itse asiassa "kauhuissani",

kun pari vuotta sitten oli "uhka" yllä, et pitäisi lauluyhteemme kanssa lähteä jonnekin keskilännen suuntaan Yhdysvaltoihin. Nauhoitimme erään New Yorkilaisen säveltäjän musaa ja tämä musafestari keskilännessä olisi halunnut meidät sinne esittämään tämän säveltäjän musaa. Onneksi matka kaatui rahoitusongelmaan...

Toinen uhka jenkkeihin lähdöstä on kuitenniin jo ilmaantunut, jos Emo Ensemble tekee yhteistyötä erään tasokkaan yliopistokuoron kanssa, jonka tapasimme toukokuussa Vaasan kuorofestereille. Uh. Mie en välttämättä kovin innoissani...
Sen sijaan eurooppaan lähtisin any minute.....
Vettä se sit jaksaa loikottaa. Järki kertoo tiedon, että luonto tarvitsee kovasti vettä, ettei pohjavesivarannot hupene, mutta ulkoiluaikeeni kokevat pientä inflaatiota kun sataa. Vaan on toi luonto aika uhkeaa kaikesta huolimatta.
"Vielä kesää jäljellä, vielä tulee kauniita päiviä..." Mamba lohduttaa!!! 8)
Juu - saksalainen euroopanvaltauksen viimeisin ase eli Lidl on sitten avattu täällä Kuusankoskellakin. Und vie "schön" ist es
Joskus olen kyseisessä puotissa piipahtanut ja teen ehkä niin jatkossakin - juomia sieltä olen lähinnä hakenut. Ja maitoa, joka on luotettavasta tahosta saamani tiedon mukaan Valion tuottamaa, mutta jopa 20senttiä halvempaa kuin kotimaisissa ketjuissa. Muuta en puotista ole oikein osannu ostaa - ai niin paitsi juustoa joskus.
Nyt mie jatkan hommia....
VOIKAA!!