Juuuuu, mie tiiän että tää on vanha juttu mutta kun tää edelleenkin hymyilyttää minua kovin, niin pistin sen nyt tänne silti.
---------------------------------------------------------------------------------------
Bill Gates vertasi taannoin eräässä esitelmässään tietokone- ja
autoteollisuutta keskenään ja totesi, että jos esim. BMW olisi kehittänyt
autoteollisuuden teknologian samalla vauhdilla kuin Microsoft
tietokoneteollisuuden, ajaisimme kaikki 25 taalan autoja jotka kulkisivat
1000 mailia litralla bensaa.
Bemarin tomitusjohtajan Kuenheimin kommentti tähän (lehdistötiedote):
Jos BMW olisi todella kehittänyt teknologiaa Microsoftin tapaan, käytössämme
olisi seuraavanlaisia autoja:
* Ilman mitään järkevää syytä auto leviäisi vähintään 2 kertaa
päivässä.
* Joka kerta kun tieviivat maalataan uudestaan jouduttaisiin ostamaan
uusi auto.
* Autot pysähtyisivät moottoritiellä ilman mitään syytä, mutta ajaja
hyväksyisi tilanteen, käynnistäisi uudelleen ja jatkaisi eteenpäin.
* Silloin tällöin vaikeaa toimenpidettä, kuten vasemmalle kääntymistä,
suoritettaessa, auto sammuisi eikä käynnistyisi uudelleen, jolloin siihen
tulisi asentaa uusi moottori.
* Autoa voisi käyttää vain yksi henkilö kerrallaan, ellei ajaja
hankkisi "Car95":tä tai "CarNT":tä. Niissä tapauksissa hän tosin joutuisi
ostamaan lisäpaikkoja autoonsa.
* Kilpailija voisi tehdä aurinkovoimalla kulkevan auton, joka olisi
luotettava, vähintään tuplasti niin tehokas ja triplasti niin mukava ajaa
kuin Bemari, mutta sillä voisi ajaa vain 5 prosentilla teistä.
* Öljy- ja bensamäärän, moottorinlämmittimen ym. varoitusvalot
korvatttaisiin yksinkertaisella "general car fault" -varoitusvalolla.
* Uudet istuinmallit vaatisivat kaikilta matkustajilta samankokoista
takapuolta.
* Ilmatyyny ei laukeaisi heti kolarin tapahtuessa, vaan vasta kun
kuljettaja vastaisi myöntävästi "Are you sure?" kysymykseen.
* Silloin tällöin ajaja ilman mitään järkevää syytä ei pääsisi sisään
autoonsa; ei ennen kuin hän yhtäaikaa nostaisi oven kahvaa, potkaisisi
rengasta, purisi radioantennin päätä ja tietenkin vääntäisi avainta
ovilukossa.
* Joka kerta kun BMW esittelisi uuden mallin, kaikki kuljettajat
joutuisivat uudelleen autokouluun, sillä tärkeimmät toiminnot eivät ainakaan
toimisi niin kuin vanhassa mallissa.
* Moottorin sammuttaminen tapahtuisi "start" -nappulaa painamalla.
* Uuden mallin istuimet olisi mitoitettu vain yhden koon persauksille.
* Vain Micro$oftin omien huoltoasemien Microgas-bensa olisi käypäistä.
* Yhtiön polttoaineessa muhisi töhnää, jonka vuoksi autovälillä
kulkisi vain takaperin, pomppisi sivuittain tai ei inahtaisikaan.
* Rattipyörän ja etupyörien välinen yhteys katoaisi välillä ja
kojetauluun ilmestyisi teksti "Steering-wheel driver not found".
* Tiet pitäisi rakentaa uudestaan Micro$oftin autoja varten. vanhoja
teitä voisi toki käyttää, mutta autot liikkuisivat niillä tavattoman
hitaasti.
* Autoa olisi pakko yhtenään päivittää. Joka vuosi pitäisi hommata
uusi akku, laturi ja starttimottori, koska päivitystie kulkee 12 voltista
kohti 48 voltin sähköjärjestelmää.
* Micro$oftin autoissa olisi yhden avaimen järjestelmä - sen saisi
liikkeelle kaikkien muidenkin autojen avaimilla.
* Talvirenkaita vaihdettaessa pitäisi vaihtaa myös akselit ja
jousitus.
* Lampun palaessa koko vehje lakkaisi kulkemasta, paitsi AutoNT:n
tapauksessa, jolloin kaikki muutkin lamput sammuisivat, mutta auto sentään
kulkisi.
* Päivitys AutoNT:hen tapahtuisi niin, että puolta auton hintaa
vastaan Micro$oft lähettäisi kaasuttimeen lisämokkulan, jolla pimeänä olevat
sylinterit saadaan toimimaan.
* Ihmiset innostuisivat Micro$oftin uusien mallien ominaisuuksista
valtavasti, vaikka samat kamat olisivat olleet saatavilla muilta
valmistajilta jo vuosia.
* Taksikäytössä Micro$oft kuittaisi kymmenen prosentin provision joka
keikasta.
* Autoon kävisi vain Micro$oftin itse valmistama avoimien standardien
mukainen sertifioitu peräkärry, jolla voisi kuljettaa 50 kiloa kerrallaan
tuhat kilometriä vuodessa alle 30 kilometrin tuntinopeudella aamupäivisin
kuukauden parittomina päivinä.
* Yhtiö myisi autoon Back-Seat lisävarustesarjaa, jotta siihen saisi
turvavyöt ja lasinpyyhkijät. Visual TurningWheel++:lla kulkineeseen voisi
itse väsätä kääntyvät etupyörät.
Miä taas
- Lehmusmehtä
- Gurrjäsen
- Posts: 283
- Joined: Mon Sep 01, 2003 8:29 am
- Location: Valkiala
Mie jaksoin lukea loppuun asti :notworthy:
Täytyy muistaa että Mersujen A-sarjassahan oli windowspohjainen ajotietokone, ainakin testiajoissa tapahtuneista jatkuvista kaatumisista päätellen. Myös Ruotsin sotateollisuuden ylpeys JAS Gripen taitaa olla yhteistyössä Gatesin Billin kanssa. Ollin kanssa samaa mieltä, hieno miäs! :thefinger:
Täytyy muistaa että Mersujen A-sarjassahan oli windowspohjainen ajotietokone, ainakin testiajoissa tapahtuneista jatkuvista kaatumisista päätellen. Myös Ruotsin sotateollisuuden ylpeys JAS Gripen taitaa olla yhteistyössä Gatesin Billin kanssa. Ollin kanssa samaa mieltä, hieno miäs! :thefinger:
Kun Markku puhuu, kivet on hiljaa ja kuuntelee!
- Lehmusmehtä
- Gurrjäsen
- Posts: 283
- Joined: Mon Sep 01, 2003 8:29 am
- Location: Valkiala